MUSIKA eta EMOZIOAK

"MUSIKA eta EMOZIOAK" proiektua
Proyecto "música y emociones"
Este proyecto se desarrollará en 3º de infantil
Proiektu hau HHko 3. mailan garatzeko da.

Hiru dira osagaiak: 
  • "Universo de emociones" liburua (Punset, Basterra, Gea)
  • Vivaldiren "Lau urtaroak" Dmitry Sinkovskik jokatua
  • Mikel Elizagaren musika eta emozio proposamen didaktikoa.

Estos son los componentes:
  • El libro "Universo de emociones" (Punset, Basterra, Gea)
  • Las cuatro estaciones de Vivaldi, interpretadas por Dmitry Sinkovsky
  • La propuesta didáctico musical y emocional de Mikel Elizaga, profesor de música de Erreniega ip






----------------------------------------------------
1. proposamena / 1ª propuesta
Haserrea Enfado




  1. Solasaldia ikasleekin haiek izan edo izaten dituzten haserrealdiez: zer gertatzen zaien, nolako keinuak jartzen dituzten, zergatiak, ondorioak...
  2. Haserrearekin zer ikusi duen musika aurkeztu (Vivaldiren lau urtaroko udako 3. mugimendua): zein den, nork egina den, zergatik den haserrearen musika, musikariak, instrumentuak...
  3. Musika-proposamena, haiek esku hartzearena, bai ahotsez, bai tresnez, bai mugimenduez...

  1. Conversación sobre que nos pasa cuando nos enfadamos: gestos, tonos de voz, sensaciones, control de palabras, deseos...
  2. Presentación de una obra que tenga que ver con la emoción elegida: qué obra es, de quién, porqué se ha elegido, músicos, instrumentos....
  3. Propuesta musical de participación, ya con la voz, ya con pequeña percusión, bien con movimiento...

---------------------------------------------
2. proposamena / 2ª propuesta
Sosegua Tranquilidad






Emozio "positiboez" ari garenean gehiago kostatzen zaigu kontzeptua definitzea, emozio hauek ez baitira hain nabariak. Aldiz, "negatiboak", oso nabariak dira, zehatzagoak, presenteagoak. Haurrei hauetan, positiboetan, gehiago lagundu behar zaie defini ditzatela.
Emozio honetan hazidun arrautzak erabili ditugu (kortxeetan), baita euri-makila ere (libre antzean). Vivaldiren lau urtaroko neguko 2. mugimendua aukeratu dut emozio honen adierazle.


Es dificil tratar sobre las emociones "positivas", ya que no son tan perfiladas como las "negativas". Hay que ayudar más a nuestr@s alumn@s a que se sumerjan en ellas.
En esta emoción hemos utilizado los huevos-maraca y el palo de lluvia, en corcheas y en modo libre respectivamente. El matiz ha sido "piano", suave. La música elegida el 2º movimiento del invierno de las cuatro estaciones de A. Vivaldi.

        

------------------------------------------------------
3. proposamena / 3ª propuesta
Alegría Poza



Pozaren musikak dantzara ere eraman gaitu.  Zein erraza den pozetik euforiara pasatzea, neurrigabekora, alegia. Oraingo honetan metalezko tresnak erabili izan ditugu aukeraturiko gaia laguntze aldera.





La emoción de la alegría, su música, nos ha llevado a movernos en la clase. Amén del movimiento, hemos acompañado con instrumentos de metal la pieza instrumental elegida.
------------------------
4. proposamena / 4ª propuesta
Miedo Beldurra



Beldurrak atsekabetzen gaitu, hazpegiak desitxuratu, babes bila gabiltza, ihes egin nahi dugu...Dmitriv-ek asmatzen du Vivaldiren neguko 1. mugimenduaz beldurra sentiarazteko jotzeko eran. Batzuetan beldurrak hartuak, bestetzuetan atsekabetuak, esperantza izpiren bat agertzen da, ondoren uxatzeko gogo nahasia zabaltzeko. Tresnak jotzeko era batez ere igurtzia, soinu itzaliak, erritmo zehazgabeak, aldaketak...

El miedo nos paraliza, nos descompone el rostro, buscamos protección, queremos huir... La interpretación de Dmitriv del primer tiempo del invierno de Vivaldi nos ayuda a sentir el miedo, el pavor, la desesperación, algo de esperanza, otro tanto de zozobra. La interpretación instrumental debe de ser poco rítmica, bastante frotada, metales apagados, madera insinuadora....

5. proposamena / 5ª propuesta
Vergüenza Lotsa

Lotsa gure bizitzako bidaidea da. Zein aproposa hainbestetan, zein oztopatzailea bestetzutan. Ezezaguna zaigun aurrean gerta daiteke galga izatea edota salbatzailea. Bi aurpegiko emozioa.

Gainerakoen aurrean perkutsio-kontzertu llaburra emanen dugu.
Daremos un pequeño concierto de percusión delante de los demás.

La vergüenza, emoción de dos caras. La cara auxiliadora, que nos libra de mal entendidos y nos da tiempo para más opciones de comunicación. La cara problemática, que nos impide acceder a la comunicación,  que nos bloquea de pies a cabeza.

6. proposamena / 6ª propuesta
Compañerismo Laguntasuna


Laguntasunak gizalegeaz badaki. Emozio nobleagorik ezin izan. Goazen Lesbos uhartera, Grezia aldera, eta beha dezagun bertan gertatzen ari dena. Laguntasunaren gorena jo da bertan, une honetan Europan. Bolondres urriko taldeak edozein moduz itsasoa zeharkatuz datozenei laguntzen diena.

Taldekide batzuek musika-tresnak dauzkate. Ez bakarrik eskaini ez dauzkatenei, baizik jotzen laguntzen  diete ere.
Una parte del grupo, que posee instrumentos, no solo los deja a los que no tienen sino que ayuda a que los toquen y acompaña a tocarlos.

El compañerismo es una gran y desinteresada emoción. Y si es interesada, será por el interés que profesamos hacía el otro. Que emoción más noble. Es de las grandes emociones. Como la de lxs voluntarixs que están en la isla de Lesbos ayudando a los refugiados que huyen de la guerra.

7. proposamena / 7ª propuesta
Asco Nazka

Nazkak lagundu ohi digu. Zerbait jatera joan eta nazkak abisua ematen digu, modu desatseginean bada ere: -Ez jan, gero, zera hori. Usain okagarria du eta. Beste batzuetan nazkak nahasi egiten gaitu: -Ez arreta eman itxurari, gozoa da eta. Eta guk ezin jan, edan edo ukitu, nahiz eta guretzat kaltegarria ez izan. Ikasbide kontua da.

Metalonotez ari izan gara. Musikograma bat irakurri dugu Mozarten musikaz. Ikurren batek ustel antza zeukan.
Hemos interpretado un musicograma sobre una composición de Mozart. De vez en cuando aparecía un signo con apariencia "asquerosa"

El asco nos ayuda a no enfermar. Nos avisa de los peligros, aunque con no pocos aspavientos, de ingerir algo en mal estado. A veces la apariencia de asco nos lleva a rechazar lo que no nos va a perjudicar. Es cuestión de aprendizaje.

8. proposamena / 8ª propuesta
Tristura Tristeza

Maite dugun norbait edo zerbait galdutakoan tristuran murgildu ohi gara, triste jartzen gara, goibel. Mintzatzeko gogorik ez. Gogorik ezertarako ez. Barnera jotzen dugu marraskiloak bere oskolean nola.

......

La tristeza nos invade cuando perdemos algo o alguien a quien queremos. Es tiempo de silencio, de recogimiento. El deseo se reduce, puede que más, puede que menos.